miercuri, 23 iunie 2010

Iubire fara limite sau doar cuvinte frumoase?



"Daca ai iubi cu adevarat, ai putea sa...." Ce inseamna sa iubesti cu adevarat? Sa-ti dai viata, sa renunti la tine, sa te oferi cu totul, sa astepti oricat, sa mergi oriunde, sa faci orice, sa accepti orice? Nu credeti ca sunt doar vorbe mari? Unde este limita superioara cand vine vorba de iubire? Credem ca iubirea are aceeasi forma, aceeasi intensitate, aceleasi limite, acelasi inteles pentru oricine. Dovezile sunt greu de cuantificat, de administrat si de recunoscut. Nu am cunostinta de existenta vreunei scrieri care sa te ajute sa o descoperi in afara de elementele simple, cele care pot fi simulate usor. Nu exista o expresie faciala reprezentativa a indragostitului (poate doar lupul din desenele animate ai carui ochi ies din orbite si iau forma unor inimioare). Codul acestor simtiri se afla inscris in fiecare din noi. Deseori intalnesti oameni ciudati, agresivi, prosti , rai, urati, care iubesc si sunt iubiti. Si te intrebi: oare cum poate fi iubita o astfel de persoana care iti provoaca repulsie? Asta e cea mai buna dovada ca iubirea are multe forme. Cate cazuri nu au existat si exista inca, in care doi oameni care se iubesc nu sunt intelesi de cei din jur? Cand iubesti cu adevarat o poti face intr-un fel in care pentru altcineva nu inseamna mai nimic sau o poti face astfel incat sa para ceva supraomenesc. Pentru mine iubirea inseamna a face dragoste (nu abstinenta), inseamna profunzime (nu superficialitate), inseamna dedicare (nu abandon), inseamna daruire (nu cersetorie), inseamna impreuna (nu singur), inseamna rasfat (nu razgaiala), inseamna respect (nu frica), inseamna adevar (nu minciuni frumoase), inseamna dorinta (nu obisnuinta), inseamna devotament (nu obedienta). Si lista poate continua. Iubirea poate fi pura sau poate fi pacatoasa, poate fi impartasita sau poate fi ascunsa. Insa nu trebuie niciodata sa o confunzi cu mila, cu obligatia, cu obisnuinta, cu interesul sau cu atractia fizica. Nu trebuie decat sa accepti iubirea in forma in care ti se ofera, sa o recunosti in micile gesturi, cuvinte si fapte asa cum numai tu poti sa o recunosti.

33 de comentarii:

  1. fiecare-si traieste iubirea in felul lui :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Dar intelege si iubirea altora?

    RăspundeţiȘtergere
  3. iubirea dintre un barbat si o femeie ar putea fi ca si iubirea materna, orice ar face unul dintre ei se poate ierta, pentru ca este al tau si il accepti asa cum e si il iubesti tot asa.
    eu acum am inteles ca dragoste cu forta nu se poate,asta nu inseamna ca am renuntat sa il iubesc pe el, am renuntat doar sa visez ca el ma va iubi

    RăspundeţiȘtergere
  4. da, e clar ca trebuie sa intelegem si iubirea altora...noi ne asteptam ca cel de langa noi sa ne iubeasca la fel (si e imposibil); eu am inteles, in sfarsit, fiecare iubeste in felul lui, cezar!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Love is loving someone without expecting anything in return, no judgments, no restrictions, no limitations, no expectations!...

    RăspundeţiȘtergere
  6. Ar putea fi anelise, dar din pacate nu este. Putini stiu sa ierte, multi stiu sa greseasca.

    RăspundeţiȘtergere
  7. Da niciodatadeajuns, in general avem tendinta sa judecam oamenii dupa chipul si asemanarea noastra, nu numai in iubire!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Anonim, ai dreptate, dar nu vorbeam de ideal, vorbim de oameni, care gresesc, care au asteptari, care judeca... Cati oameni cunosti care sunt in stare sa iubeasca fara sa ceara nimic in schimb..care sa nu astepte nimic?

    RăspundeţiȘtergere
  9. foarte frumoase cuvinte...cred ca pentru noi toti iubirea ar trebui sa implice ceea ce tu ai enumerat in post, chiar daca fiecare dintre noi percepem acest sentiment sublim in felul nostru

    RăspundeţiȘtergere
  10. Ai scris foarte frumos despre iubire. Si nu poti scrie astfel daca nu ai cunoscut-o. Da, inseamna toate cele spuse de tine la un loc. Oricum, iubirea e o taina.

    Nu stiam ca ai blog.

    RăspundeţiȘtergere
  11. Ar trebui Balaurita, teoria e usoara, practica ne omoara!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Ce stiai Dreamer altceva? Ne-am mai intalnit?

    RăspundeţiȘtergere
  13. iubirea este un ideal care nu poate fi atins niciodata
    ma asteptam sa zici si ca iubirea inseamna pasiune
    :)

    RăspundeţiȘtergere
  14. E un ideal care poate fi atins, poate fi trait, dar e greu de intretinut..fara pasiune :)

    RăspundeţiȘtergere
  15. Cezar, tu stii ce inseamna pasiunea, si iubirea, acum trebuie sa le alaturi.....dar trebuie sa intalnesti persoana potrivita.Daca cineva nu te iubeste asa cum vrei tu nu inseamna ca nu te iubeste din tot sufletul sau......... iar cateodata , pur si simplu, sunt oameni care oricat se straduiesc nu reusesc sa intretina relatia deoarece nu se potrivesc.....iubirii nu-i poti spune "vreau sa iubesc" persoana asta, din contra sunt momente in care spui "nu vreau" si te urmareste fara sa-ti dai seama

    RăspundeţiȘtergere
  16. Am uitat......noapte buna!

    RăspundeţiȘtergere
  17. mi-a placut mult...foarte mult cand ai spus ca iubirea nu trebuie confundata niciodata cu''... mila, cu obligatia, cu obisnuinta, cu interesul sau cu atractia fizica. ''
    as mai adauga....marele pericol e ca iubirea sa se transforme in toate acestea....ceea ce se si intampla....de cele mai multe ori....
    marile iubiri au ramas ...mari pentru ca nu au avut nesansa de a se transforma in.....ceva caldut....
    mi-as dori sa am fluturi in stomac si dupa 10 ani traiti alaturi EL....alesul....mi-as dori sa simt ca emotia lui este la fel sau si mai si....
    poate ca nu sunt eu norocoasa....poate tu esti....

    RăspundeţiȘtergere
  18. nu stiu de ce am avut senzatia ca ai incercat o usoara definitie...hai sa zic caracterizare a ce ar insemna iubirea, fie si prin negarile alea..
    "a face dragoste (nu abstinenta), inseamna profunzime (nu superficialitate), inseamna dedicare (nu abandon), inseamna daruire (nu cersetorie), inseamna impreuna (nu singur)"

    insa am intels ca e vorba de tine, de cum vezi tu lucrurile. vrei sa-ti spun ceva? parerea mea e ca nimeni in afara de Dumnezeu si parintii nostri, nu ar putea pretinde ca ne iubesc fara a astepta ceva nu neaparat "in schimb" ci fara a astepta cumva macar recunoastera si materializarea iubirii pe care ti-o poarta, printr-un raspuns care sa determine iubirea sa fie mai profunda..sau nu stiu.. bat campii..
    legat de iubirea dintre o femeie si un barbat, la fel... eu nu cred ca exista persoana aia care sa te iubeasca fara sa astepte nimic in schimb. nici macar eu nu pot iubi asa. involuntar cu totii ne dorim ceva,pentru ca iubirea inseamna si dorinta, dar nu in schimb- nu stiu de ce suna atat de urat, dar ceva ca raspuns... cu totii asteptam raspunsul...sa fim seriosi.. iubirea inseamna speranta si optimism... inseamna credinta.cand iubesti ii atribui celuilalt toate puterile posibile si imposibile si vrei sa fii iubit la randul tau.nu e vorba de egoism, si nici de rambursare.. iubirea tinde catre a fi un intreg...iar asta inseamna a dori raspunsul ala pe post de ceva-ul in schimb. ma doare capu...ce subiect de gandire mi-ai dat. noroc cu dimineata asta innourata, sa mai aplec si eu gandurile catre...

    RăspundeţiȘtergere
  19. si acum vine intrebarea mea...si daca am simtit fiorii iubirii pe pielea mea...dar teama de parinti a fost mai puternica, in acest caz ce ar trebui sa fac?

    RăspundeţiȘtergere
  20. Da Cires Amar, am incercat sa fac o caracterizare, sa dau o definitie, definitia mea. Iubirea fara raspuns este de fapt suferinta.

    RăspundeţiȘtergere
  21. Nu stiu Paula, trebuie sa tii cont de argumentele parintilor daca nu sunt de acord...poate sunt pertinente, dar in primul rand trebuie sa-ti asculti inima, cu riscurile de rigoare!

    RăspundeţiȘtergere
  22. Definitia perfecta a iubirii, sau cel putin cum cred eu ca trebuie sa fie.........
    Buddha Bar - Desire

    A lover knows only humility, he has no choice.
    He steals into your alley at night, he has no choice.
    He longs to kiss every lock of your hair, don't fret,
    he has no choice.
    In his frenzied love for you, he longs to break the chains of his imprisonment,
    he has no choice.

    A lover asked his beloved:
    - Do you love yourself more than you love me?
    Beloved replied: I have died to myself and I live for you.
    I've disappeared from myself and my attributes,
    I am present only for you.
    I've forgotten all my learnings,
    but from knowing you I've become a scholar.
    I've lost all my strength, but from your power I am able.

    I love myself...I love you.
    I love you...I love myself.

    I am your lover, come to my side,
    I will open the gate to your love.
    Come settle with me, let us be neighbours to the stars.
    You have been hiding so long, endlessly drifting in the sea of my love.
    Even so, you have always been connected to me.
    Concealed, revealed, in the unknown, in the un-manifest.
    I am life itself.

    You have been a prisoner of a little pond,
    I am the ocean and its turbulent flood.
    Come merge with me,
    leave this world of ignorance.
    Be with me, I will open the gate to your love.

    I desire you more than food or drink
    My body my senses my mind hunger for your taste
    I can sense your presence in my heart
    although you belong to all the world
    I wait with silent passion for one gesture one glance
    from you.

    RăspundeţiȘtergere
  23. :) "he has no choice..." spune muult mult prea mult si totusi ar mai fi de spus.dar poate cuvintele nu sunt deajuns de puternice niciodata.

    RăspundeţiȘtergere
  24. Definitia iubirii asa cum o vad eu, este cea pe care am pus-o mai devreme ....asa am iubit eu, o singura data in viata dar am trait pentru acea iubire, am murit pentru mine si am trait pentru EL multi ani de zile.......problema este ca se intampla sa nu primesti intotdauna acelasi raspuns, sau ca celalalt sa iubeasca altfel, si totusi sa te iubeasca cum stie el mai bine.......nu trebuie niciodata sa judeci pe nimeni, iubirea este de atatea feluri ca nici nu le-am putea expune pe toate, sau macar imagina.....si cateodata, pur si simplu, sunt persoane care nu se potrivesc oricat de mult s-ar iubi...

    RăspundeţiȘtergere
  25. Purtam fiecare o dragoste-n noi
    Dar eu pt tine,iar tu pt alta.
    Si focul ne mistuie sur pe amandoi,
    Eu ard pt tine,iar tu pt alta.
    ........................................
    Cam asa se intampla de cele mai multe ori in viata.Iubirea adevarata nu cere nimic niciodata,ea doar intelege si iarta.

    RăspundeţiȘtergere
  26. Frumos Felicia "intelege si iarta"!

    RăspundeţiȘtergere
  27. Fiind diferiti, noi oamenii...in mod clar simtim si iubim diferit.
    Daca pentru tine ...iubirea, trairile sunt atat de profunde...pentru alta persoana ea poate fi de neinteles...Cauti acest sentiment dar nu stii cu claritate daca este ceea ce trebuie.Ajungi sa stii cum iubesti ...doar atunci cand te intelegi pe tine.Cand stii ce vrei si cat poti sa dai.Constient sau nu.
    Am iubit dar nu am stiut ca iubesc...am pierdut ca si tine...pentru ca nu am stiut ca AM AJUNS SA IUBESC .Am aflat tarziu...doar dupa ce l-am lasat sa plece.

    RăspundeţiȘtergere
  28. DA symbol74, in plus as adauga ca e frustrant sa stii ca esti iubit din tot sufletul...dar nu esti iubit asa cum ti-ai dori, iar asta nu se rezolva prin comunicare.

    RăspundeţiȘtergere
  29. Poate ca esti iubit... asa cum ti-ai dori, dar persoana respectiva nu e pregatita sa admita asta; poate se "protejeaza" de tine sau poate nu stie ce simti... Se poate rezolva prin comunicare... You never know, if you don`t try!

    RăspundeţiȘtergere
  30. nu mai vedem nimic nou:)... A trecut inspiratia pe aici si zice ca vine si pe la tine;))

    RăspundeţiȘtergere
  31. iubirea....trebuie sa stii sa traiesti la intensitate maxima fiecare clipa.Pasiunea nu o poti cumpara te nasti cu ea si chiar si asa trebuie sa o descoperi.Multi traiesc cu ea dar nici ei nu stiu ca o detin.Iar intre cei 2 parteneri trebuie sa existe putina chimie.
    Nimeni nu iti poate spune cum trebuie sa fii...poti fi distant,apropiat,vb frumoase si tot o sa inceteze la un moment dat....trebuie doar sa nu regreti nimic din tot ce s-a intamplat si sa surazi.Sa iti dai "viata"pt o iubire nu demonstreaza cat de mult iubesti demonstreaza ca nu esti suficient de puternic pt a nu-i face pe ceilalti sa sufere sau suficient de curajos/ambitios sa ii demonstrezi acelei persoane ce mult a avut de pierdut ...De multe ori ar trebui sa actionam din impuls fara sa ne pese de consecinte si doar sa ne asumam urmarile.Oamenii in ziua de azi risca decat daca au un interes si un scop bine definit...dar asta nu o poti numi iubire fata de cealalta persoana ,este o iubire egoista doar pt binele tau.Tot ce trebuie sa invatam sau sa stim este ca:iubirea si pasiuna nu trebuie sa cunoasca nici limite si nici granite si cat exista sa te bucuri de ea indiferent 1 luna 1 an 2 sau pt toata viata.stiu ca este foarte greu tot ce am zis dar...eu am riscat si nu mi-a past de nimeni si de nimic de parinti de prieteni ...intr-un final se obisnuiesc cu gandul si te 'iarta"dar... sunt fericita si mi-am dat seama ce inseamna sa fi iubit cu adevarat sa traiesti pasiunea la intensitate maxima sa te simti "femeie"....nu stiu cat o sa dureze poate k se va termina sau nu, cert este ca nu regret nimic si mi-am asumat totul....nu lasati ca acel: daca faceam,oare cum ar fi fost?sa puna amprenta pe voi...decat nefericit si frustrat si mai ales ca nici cealalta persoana pe care o ti langa tine nu este fericita...sa fim seriosi acum are si el dreptul sa fie fericit/fericita poate k, tu il ti pe loc cu gandul de a nu-l face sa sufere dar cu certitudine va spun ca, sufera mult mai mult se simte nedorit,complexat vrea sa devina mai bun si tot de geaba ...pana la urma are si el dreptul sa doreasca sa fie iubit!

    RăspundeţiȘtergere
  32. nu stiu cati pot afirma ca sunt iubiti atat cat isi doresc, dar atat cat sunt e foarte bine.. nu poti sa te intrebi " m-a iubit suficient?", iubirea nu are masura, nu trebuie sa o intrebi, trebuie sa o accepti asa in forma ei, daca nu poti, inseamna ca ceva nu o sa mearga, dar niciodata nu spune "oare cat m-a iubit", ci " ma bucur ca m-a iubit", pentru ca din cauza asta pierdem multe momente din viata noastra, momente in care am fi putut fi fericiti si am fi ramas cu amintiri de neuitat

    RăspundeţiȘtergere